Rám NICOLAI Nucleon 16 UDH

Upřesněte výběr produktu
29"

87 800 Kč
Na objednání (do 10 týdnů)
ks
(0 ks na skladě)

Kód produktu: N00402 Doprava a platba

Nicolai bicycles

SUPER ENDURO

JEDEN STROJ, KTERÝ POTŘEBUJEŠ - GRAVITY - SHRED - SPEED

Nucleon 16 UDH je ideálním strojem, pokud je vaše představa o jízdě na horském kole založená na rychlých sjezdech, technických trailech a adrenalinových pasážích - jinými slovy: Enduro v celé své kráse. Model Nucleon 16, který je k dispozici jako 29“ nebo ‚Mullet‘ a se zdvihem 165 nebo 175 mm vzadu, je vybaven nejschopnější konstrukcí odpružení, jakou NICOLAI dosud zkonstruoval. Jeho technologie vysokého zdvihu nabízí vynikající výkon v rychlých technických sjezdech, protože zadní kolo při stlačování kopíruje směr tlumičů. Zároveň se podařilo implementovat ideální anti-squat chování, takže při akceleraci a stoupání nedochází k žádným ztrátám. Nucleon 16 UDH je optimalizován pro novou generaci přehazovaček SRAM a je vybaven úchytem UDH pro mimořádně robustní a přesné přehazovačky SRAM AXS.

Geometrie modelu Nucleon 16 vychází z naší koncepce Geolution: dlouhý rozvor 490 mm ve velikosti M v kombinaci se strmým úhlem sedla 78,3° zajišťuje sportovní, středovou jízdní pozici a optimální rozložení zátěže mezi přední a zadní kolo. Délka řetězové vzpěry roste s různými velikostmi rámu a zajišťuje tak dobrou rovnováhu. Hlavový úhel 64° je o něco mírnější než u extrémně plochých závodních endur řady NICOLAI G. To umožňuje svižnější ovládání, aniž by to výrazně zhoršilo jízdní stabilitu a chování ve vysokých rychlostech. Nízká horní rámová trubka poskytuje dostatek volného prostoru s výškou standoveru 668 mm a podporuje akční styl jízdy. Zda to bude enduro, all-rounder nebo freerider, záleží nakonec na vás, jezdcích. S modelem Nucleon získáte výkonnou platformu, která splní všechny vaše požadavky na gravitaci, rychlost a akčnost, ale zároveň si dobře povede i při epických dobrodružstvích a velkých túrách.

HIGH PIVOT

VÝKONNÝ PODVOZEK S VYSOKÝM BODEM OTÁČENÍ KYVKY

Zadní kolo s vysokým otočným bodem, kde je otočný bod zadního trojúhelníku umístěn vysoko nad převodníkem, má rozhodující výhodu oproti systémům odpružení s nízkým otočným bodem, který je obvykle na úrovni horní hrany převodníku. Pokud jde o sjezd a rychlou, drsnou jízdu po stezkách plných překážek, jsou kola s vysokým čepem výrazně a měřitelně rychlejší než kola s nízkým čepem. Je to dáno tím, že zadní kolo se při nárazu do překážky nejen odráží nahoru jako obvykle, ale zároveň se pohybuje dozadu podle specifické dráhy osy. Mnohem lépe tak kopíruje úhel nárazu kamene nebo silného kořene. Zadní kolo naráží do překážky menší silou. Nezasekává se. Kolo s vysokým výkyvem se tak méně zpomaluje na nerovnostech.

UDH STANDARD

MONTÁŽNÍ STANDARD PRO PŘEHAZOVAČKY TYPU SRAM T-TYPE

U standardu UDH je zadní přehazovačka SRAM AXS Transmission připevněna přímo k ose zadní stavby rámu. Tyto přehazovačky jsou výrazně stabilnější než běžné přehazovačky a jsou tak lépe chráněny proti ohnutí a utržení. Jejich vyšší torzní tuhost také zajišťuje vyšší přesnost řazení. Zadní přehazovačky SRAM AXS Transmission jsou ovládány elektronicky a bezdrátově a jsou optimalizovány pro řazení při maximálním zatížení. Aby se minimalizoval vliv výrazného prodloužení řetězu, k němuž dochází u vysokozdvihové konstrukce, používá přehazovačka na Nucleon 16 UDH kromě horní napínací kladky také spodní vodicí kladku na převodníku. Vracející se řetěz je tak veden směrem k otočnému bodu zadní stavby, což snižuje prodloužení při kompresi. Současně se tím snižuje plácání řetězu a účinně se zabraňuje jeho sjíždění. Díky použití spodní vodicí kladky je zdvih napínáku řetězu v technických mezích, které SRAM udává pro své přehazovačky Transmission, a to i při plně stlačené zadní stavbě a jakémkoli převodu.

ANTI-SQUAT DESIGN

KONSTRUKCE ZADNÍHO ZAVĚŠENÍ S OPTIMALIZOVANÝMI JÍZDNÍMI VLASTNOSTMI

U modelu Nucleon 16 dosáhla společnost NICOLAI charakteristiky s maximální hodnotou pro "ANTI-SQUAT" 155% u největšího a 105% u nejmenšího převodu při průhybu 40 mm. V porovnání s jinými výkonnými enduro koly to znamená obzvláště úzké rozpětí efektu anti-squat v celém rozsahu převodů. Tam, kde ve srovnávacím poli konkurenčních enduro kol přechází hodnota anti-squatu na menších převodech již při kompresi do záporných hodnot, je u modelu Nucleon 16 patrný anti-squat efekt stále přítomen. Vyšší hodnota Anti-Squat u středních a dlouhých převodů je výhodná, protože jízda ve vysokých rychlostech se obvykle odehrává ve stoje, přičemž jezdec při šlapání uplatňuje výrazně silnější změny zatížení. Na malých převodech, kde naopak jezdec obvykle sedí a změny zatížení jsou odpovídajícím způsobem nižší, ale šlapání je v tomto rozsahu převodových poměrů nejčastější. Optimální je zde proto nižší, ale přesto účinný protismykový efekt, jakého dosahuje kinematika modelu Nucleon 16. Kromě charakteristiky proti anti-squat optimalizovala společnost NICOLAI kinematiku modelu Nucleon 16 také z hlediska chování proti vzpříčení. Anti- rise popisuje, zda zadní brzda způsobuje odpružený pohyb v zadní části, když je zatížení jezdce na kole rovnoměrně rozloženo. Společnost NICOLAI dosáhla hodnoty anti-rise 90 % v poloze sag, což znamená, že zadní část se při brzdění chová naprosto neutrálně.

GEOLUTION

EXKLUSIVNÍ GEOMETRIE NICOLAI PRO ENDURO

Geolution je jedinečná koncepce geometrie založená na myšlence, že díky delšímu rozvoru, ploššímu úhlu řízení a strmějšímu úhlu sedla je kolo rychlejší, plynulejší, lépe se na něj stoupá a je také bezpečnější. Výkon ve stoupání je lepší, protože strmý úhel sedla a dlouhá přední část kola staví jezdce do pozice, která zabraňuje zvedání předního kola v prudkých stoupáních. Dlouhý rozvor a plochý úhel řízení naopak umožňují vysoké rychlosti při sjezdu a zatáčení a zabraňují pocitu přejetí přes řídítka v prudkých sjezdech. Středová poloha posedu a středové těžiště také zajišťují optimální rozložení zátěže mezi přední a zadní kolo, což zlepšuje kontrolu nad vozem v dynamických jízdních situacích. To zlepšuje kontrolu v dynamických jízdních situacích a celkově ovladatelnost kola.

TOPOLOGY OPTIMIZATION

POČÍTAČEM NAVRŽENÝ DESIGN PRO OPTIMALIZACI ODOLNOSTI, FUNKČNOSTI A HMOTNOSTI.

Při návrhu soustružených a frézovaných dílů používáme software konečných prvků (FEM) k simulaci zatížení, které se projeví při pozdějším použití, abychom určili optimální tvar (topologii) těchto dílů. Tímto způsobem se zviditelní kritická místa konstrukce, která lze zesílit přidáním materiálu, zatímco na méně namáhaných místech lze materiál ušetřit. Tímto způsobem lze vyrábět velmi složité díly a sestavy, které kombinují maximální odolnost s minimální hmotností.

HMT

TECHNOLOGIE DUTÉHO FRÉZOVÁNÍ, DUTÉ FRÉZOVANÉ KOMPONENTY S OPTIMALIZOVANÝM ZATÍŽENÍM A HMOTNOSTÍ

Technologie Hollow Milled je konstrukční a výrobní proces, který maximalizuje úsporu materiálu a hmotnosti bez oslabení konstrukce při výrobě vysoce namáhaných objemných komponentů, jako je základna středového složení nového modelu Nucleon 16. Za tímto účelem se ve fázi návrhu pomocí počítačové simulace určují napěťové zóny v materiálu. Vysoce namáhané oblasti tak mohou být zesíleny, zatímco v oblastech s nízkým namáháním lze ušetřit materiál. Tato metoda se nazývá optimalizace topologie. Použití nejmodernějších pětiosých frézovacích strojů nám umožňuje vyrábět velmi složité, dutě frézované součásti rámu z jednoho kusu a přenášet optimalizovanou konstrukci s nejvyšším důrazem na detail.

LOŽISKA

ČTYŘNÁSOBNĚ UTĚSNĚNÁ KULIČKOVÁ LOŽISKA S PLNOU DRÁŽKOU A KULIČKOVÁ LOŽISKA S KOSOÚHLÝM STYKEM

Zadní část celoodpruženého kola je během jízdy vystavena velkému dynamickému zatížení. Pozornost je zde věnována ložiskům, v nichž se síly přenášejí mezi jednotlivými komponenty. Celokuličková ložiska s dvojitým těsněním instalovaná na našich rámech jsou od renomovaného výrobce - ENDURO. Mají nejen špičkové hodnocení přenosu sil, ale také mimořádně nízký brzdný moment, který zajišťuje citlivou a plynulou odezvu odpružení. Zároveň nabízejí nejlepší možné utěsnění proti nečistotám a vlhkosti pro dlouhou životnost a dlouhé intervaly údržby..

TLUMIČ

TECHNOLOGIE TLUMIČŮ S INDIVIDUÁLNĚ OPTIMALIZOVANÝM NASTAVENÍM

Pro dosažení maximálního potenciálu systému odpružení je rozhodující volba správného zadního tlumiče. Proto pro model Nucleon 16 nabízíme řadu výkonných tlumičů různých cenových a výkonnostních tříd. Ať už si však vyberete cenově dostupný Marzocchi Bomber nebo špičkový EXT Storia, všechny dostupné tlumiče jsme testovali s modelem Nucleon 16 a poskytnou vám všechny výhody jeho vynikající konstrukce odpružení. Každý námi nabízený tlumič má optimalizované vnitřní nastavení, je vyladěný na profil požadavků a vlastnosti odpružení Nucleon 16.

5 VELIKOSTÍ

ADAPTIVNÍ GEOMETRIE A MODIFIKACE V ZÁVISLOSTI NA ZATÍŽENÍ.

Tento model NICOLAI je nabízen v 5 velikostech rámu, takže si ho mohou vybrat jezdci s velikostí postavy od 1,64 do 2,10 metru. Tabulku velikostí těla a rámu najdete v technických listech níže. Sestavit dokonale padnoucí rám znamená mnohem víc než jen zmenšit jeho základní tvar. Bereme zde v úvahu různé faktory s ohledem na tělesné proporce a hmotnost. Například upravené průřezy trubek, upravené jízdní úhly a obzvláště nízké vstupní a výstupní výšky u velikostí S nebo zesílení rámu, které zohledňuje vysokou hmotnost a větší tělesnou sílu jezdců s rámem XXL. K doladění geometrie slouží poloha sedla, výška, délka a úhel představce a šířka a výška řídítek.

NICOLAI WELDING TECHNOLOGY

ŘEMESLNÁ A TECHNICKÁ DOKONALOST

Všechny rámy NICOLAI svařuje ručně metodou TIG (wolframový inertní plyn). Speciálně vyškolení svářeči mají dlouholeté zkušenosti, vedoucí svářeč pracuje ve firmě již více než 20 let. Pro každý model a velikost rámu sestavuje NICOLAI přesnou svařovací konstrukci zvanou rámový přípravek. V tomto přípravku jsou sady trubek vyřezaných na CNC přesně sestaveny a upevněny na místě se všemi soustruženými a frézovanými díly rámu, které mají být svařeny. Rámové díly se nejprve spojí jednotlivými bodovými svary v přesně určených bodech v definovaném pořadí a poté se kvůli minimalizaci deformací a napětí svaří v několika průchodech.

7020 ALUMINUM

UDRŽITELNÝ A TRVANLIVÝ, TVOŘÍME Z NĚJ SNY

Všechny rámy NICOLAI jsou vyráběny z leteckého hliníku 7020-T6 a NICOLAI je přesvědčen, že tato slitina je nejlepším materiálem pro konstrukci horských kol. Ve srovnání se slitinou 6061-T6 (AlMg1SiCu), která se běžně používá při konstrukci jízdních kol, má slitina 7020-T6 (AlZn4,5Mg1) přibližně o 30 % vyšší pevnost v tahu a přibližně o 20 % vyšší mez pružnosti. Tam, kde mohou karbonové rámy, v případě přetížení, samovolně selhat, jsou kola NICOLAI vypočtena a navržena tak, aby se v případě přetížení deformovala v bezpečně definované oblasti rámu, což výrazně snižuje riziko vážných nehod a zranění. Hliníkový rám NICOLAI je navržen tak, aby vydržel mnoho let i v náročných závodních podmínkách.

UCHYCENÍ PRO LÁHEV

UPEVŇOVACÍ BODY DRŽÁKU NA LÁHEV PRO LÁHVE NA VODU A PŘÍSLUŠENSTVÍ

Přestože mnoho jezdců dnes spoléhá na hydratační nebo bederní vaky, jen málokdo se chce obejít bez možnosti umístění košíku na láhev v předním trojúhelníku. Pro čistý vzhled NABÍZÍ NICOLAI jeho přizpůsobený magnetický držák FIDLOCK. Držák FIDLOCK umožňuje intuitivní uvolnění a zaaretování láhve na vodu v obou směrech i během jízdy, navíc je v rámu zajištěna i při těch nejdivočejších vyjížďkách a nejtvrdších nárazech. Pro další možnosti uchycení, například pro připevnění malých boxů na nářadí, pumpiček nebo brašen, jsou ideální rámové svorky NICOLAI z řady příslušenství.

EXTRA LOVE

PRÁŠKOVÉ LAKOVÁNÍ A ELOXOVÁNÍ BAREV, POLEPY, PŘIZPŮSOBENÍ, INDIVIDUALIZACE

Díky široké škále barev lze každý rám NICOLAI přizpůsobit podle přání. Ve vlastní továrně na práškové lakování zpracovává společnost NICOLAI více než 50 barev, z nichž každá může být použita ve vysoce lesklém nebo saténovém provedení. Pro každou svařovanou součást rámu je možné zvolit samostatnou barvu. Rámy a komponenty rámu mohou být volitelně eloxovány, a to v černé, bronzové nebo titanové barvě. Rozšířená škála eloxovaných barev je k dispozici pro soustružené nebo frézované díly, jako jsou kliky, krytky ložisek nebo kabelové spony, což umožňuje například barevné sladění s běžnými komponenty. Společnost NICOLAI nabízí také povrchovou úpravu hliníku bez povrchové úpravy jako "surový z výroby". Pokud pak přidáte škálu barev dekorů, počet možností designu je téměř neomezený a jedinečné, individuální kolo na míru je zaručeno.

Dodací lhůta pro rámy na zakázku je cca 10 týdnů.

Vzhledem k variabilitě konfigurace rámů NICOLAI je nutné přesnou specifikaci odladit telefonicky a emailem!

NUCLEON 16

ZAMĚŘENÍ: Enduro | Allmountain | DH
VELIKOSTI: S-XXL
PODVOZEK: FULLSUSPENSION 160 | 180mm
HMOTNOST: 3.9 Kg
VELIKOST KOL: 29" | 27.5" | Hybrid (29" + 27.5")
ZÁRUKA: 5 LET
Průměr kol 27.5", 29", mullet (29"/27.5")

Alternativní produkty2

Naposledy navštívené1