Rám NICOLAI Nucleon 16 SUPRE

92 400 Kč
Na objednání (do 13 týdnů)
ks
(0 ks na skladě)
Nicolai bicycles

Kód produktu: N00401 Doprava a platba

SUPER ENDURO

Nucleon 16 je vysokozdvihové enduro kolo s 29" koly s volbou přehazovačky v kategorii se zdvihem 160 až 180 mm, které využívá nový typ technologie řazení: Supre Drivetrain od kanadské vývojářské společnosti LAL BIKES Cedrica Eveleigha.

Díky modelu Supre Drive může nyní NICOLAI poprvé optimálně využít výkonnostní výhody odpružení s vysokým čepem v enduro kole s dlouhým zdvihem, nastavením 1x12 a celkovým převodovým poměrem 510 %. Abychom lépe pochopili, co je na tom tak geniálního, je třeba se nejprve podrobně podívat na obě klíčové technologie a jejich konkrétní detaily a vlastnosti.

High Pivot

Hign Pivot, kde je otočný bod zadní stavby umístěn vysoko nad převodníkem, má rozhodující výhodu oproti systémům zavěšení s nízkým čepem, obvykle na úrovni horní hrany převodníku. Pokud jde o sjezd a rychlou, drsnou jízdu po stezkách plných překážek, jsou kola s vysokým čepem výrazně a měřitelně rychlejší než kola s nízkým čepem. Tečka! Je to dáno tím, že zadní kolo se při nárazu do překážky nejen odráží nahoru jako obvykle, ale zároveň se pohybuje dozadu podle specifické dráhy osy. Mnohem lépe tak kopíruje úhel nárazu kamene nebo silného kořene. Zadní kolo naráží na překážku méně silně. Nezasekává se. Kolo s vysokým výkyvem se tak méně zpomaluje při nerovnostech.

Dráha zadní osy s sebou přináší významný problém, který je třeba vyřešit: virtuální délka řetězové vzpěry, tj. vzdálenost mezi spodním držákem a zadní osou, se při kompresi výrazně zvětšuje. To vede ke změně délky řetězu u zatíženého, horního řetězu, a tím k silnému zpětnému rázu pedálů. Aby se tomu zabránilo, je horní řetěz veden k zadnímu kolu přes napínací kladku v blízkosti otočného bodu kyvné vidlice. Zpětný ráz pedálu je minimalizován.

Supre, slovo v esperantu s významem "nad"

U běžných kol s normální přehazovačkou však vede zadní dráha nápravy také k výraznému nárůstu spodního, nezatíženého zpětného řetězového tahu. To následně způsobuje, že se napínák řetězu při každém pohybu odpružení otáčí. Důsledkem je zvýšený náraz řetězu, ztráta výkonu řazení a zrychlené opotřebení. U modelu Supre Drive je spodní řetězové vlákno zarovnáno s otočným bodem kyvné vidlice, což znamená, že během napínání prakticky nedochází ke změně délky, a problém je tedy vyřešen.

Dalším důležitým technickým prvkem kol se Supre Drive je, že napínák řetězu je napínán a tlumen vlastním olejovým tlumičem s dlouhou vinutou pružinou umístěnou ve spodní trubce kola Nucleon 16. Napínák řetězu je umístěn v zadní části kola. Tlumení olejem je závislé na rychlosti. Mimořádně účinně zabraňuje pleskání řetězu při drsné jízdě, aniž by zvyšoval síly při řazení, a tím předčí třecí spojku běžných přehazovaček. Napínák řetězu je navržen a nakonfigurován tak, aby napnutí řetězu zůstalo téměř konstantní v celém rozsahu převodů. To je také výrazné zlepšení oproti pružinám běžných zadních přehazovaček, které způsobují velké rozdíly v napnutí řetězu v rozptylu kazety. Vracející se spodní řetězové vlákno také u Supre Drive překonává bez vedení mnohem kratší vzdálenost než u běžného přehazovače. Tím se dále snižuje třepání a prohýbání řetězu.

Druhým klíčovým prvkem modelu Supre Drive je samotná zadní přehazovačka. Díky oddělení napínáku řetězu od zadní přehazovačky a použití pouze jedné kladky má výrazně menší rozměry než běžné zadní přehazovačky. Je chráněna před poškozením a nárazy při pádu a postrádá exponované součásti. Výrazně se tak zvyšuje světlá výška zadní přehazovačky. Tím se minimalizují poruchy řazení způsobené ohnutím nebo zlomením závěsu přehazovačky nebo samotné zadní přehazovačky. Z hlediska robustnosti a odolnosti tak pohon Supre Drive nabízí výhody převodníku bez jeho nevýhody v podobě hmotnosti. Absence napínáku řetězu na zadní přehazovačce také snižuje neodpruženou hmotnost zadní stavby, což zlepšuje odezvu odpružení. Zadní přehazovačka Supre používá vlastní patentovaný montážní standard a je přišroubována ke kapličce pomocí dvou montážních bodů. Kompatibilita nebo zaměnitelnost s běžnými zadními přehazovačkami neexistuje. Ve všech ostatních ohledech systém využívá pouze standardní komponenty: 92mm spodní držák T47 a běžný zadní náboj Superboost 157. Dalšími komponenty řazení jsou 12rychlostní spouštěcí přehazovačka SHIMANO s kazetou 10 až 51T HG a řetěz Shimano HG. Přesnost řazení, rychlost a komfort jsou tedy na vysoké úrovni SHIMANO.

U pohonů jízdních kol snižuje každé řetězové kolo a každá kladka, po které řetěz běží, v důsledku tření v malé míře celkovou účinnost hnacího ústrojí. Čím menší je řetězové kolo nebo kladka, tím více zvyšuje tření. Proto se u pohonu Supre Drive používají obzvláště velké kladky jak na napínáku řetězu, tak na zadní přehazovačce, aby se ztráty minimalizovaly. Také napínací kladka s 22 zuby je výrazně větší než u jiných vysokozdvihových systémů. Ztráta účinnosti ve srovnání s nízkootáčkovou konstrukcí s běžnou přehazovačkou bez volnoběžky je proto tak malá, že není při jízdě subjektivně patrná.

Strange Things: Squat, Anti-Squat, Rise, Anti-Rise

Supre Drive je nejen působivý systém řazení, ale také osvobozuje výrobce kol od některých omezení v konstrukci odpružení, která přinášejí běžné přehazovačky. Na tomto místě bychom se proto měli podívat na to, jaké vlastnosti jsou vlastně při vývoji systémů odpružení žádoucí, jaké jsou jejich parametry a především, čeho je odpružení nového Nucleonu 16 schopno.

100% anti-squat jako nastavená hodnota znamená, že při průměrném jezdci a středovém rozložení zátěže je odpor řetězu vznikající při akceleraci dostatečně silný, aby působil proti kývavému pohybu vznikajícímu při šlapání. Pokud je hodnota Anti-Squat vyšší než 100 %, je při šlapání indikován odpružený pohyb zadní části. Pokud je hodnota nižší, indikuje pohyb pružení dovnitř, tzv. squat. V závislosti na tom, po kterém ozubeném kole kazety řetěz běží, se při šlapání mění vektor napnutí řetězu, a tím i hodnota anti-squat.

U modelu Nucleon 16 dosáhla společnost NICOLAI charakteristiky s maximálním 155% protismykem u největšího a 105% u nejmenšího převodu při průhybu 40 mm. V porovnání s jinými výkonnými enduro koly to znamená obzvláště úzké rozpětí efektu anti-squat v celém rozsahu převodů. Tam, kde ve srovnávacím poli konkurenčních enduro kol přechází hodnota anti-squatu na menších převodech již při kompresi do záporných hodnot, je u modelu Nucleon 16 patrný anti-squat efekt stále přítomen. Vyšší hodnota Anti-Squat u středních a dlouhých převodů je výhodná, protože jízda ve vysokých rychlostech se obvykle odehrává ve stoje, přičemž jezdec při šlapání uplatňuje výrazně silnější změny zatížení. Na malých převodech, kde naopak jezdec obvykle sedí a změny zatížení jsou odpovídajícím způsobem nižší, ale šlapání je v tomto rozsahu převodových poměrů nejčastější. Optimální je zde proto nižší, ale přesto účinný protismykový efekt, jakého dosahuje kinematika modelu Nucleon 16.

Kromě charakteristiky proti anti-squat optimalizovala společnost NICOLAI kinematiku modelu Nucleon 16 také z hlediska chování proti vzpříčení. Anti- rise popisuje, zda zadní brzda způsobuje odpružený pohyb v zadní části, když je zatížení jezdce na kole rovnoměrně rozloženo. Společnost NICOLAI dosáhla hodnoty anti-rise 90 % v poloze sag, což znamená, že zadní část se při brzdění chová naprosto neutrálně.

Kinematika: průběh, linearita, zdvih a dráha

NICOLAI Nucleon 16 je jednočepové kolo. Nízko a uprostřed umístěný tlumič s vinutou pružinou EXT Storia je ovládán kyvnou vidlicí, která je spojena s kyvnou vidlicí dvojicí táhel. NICOLAI nabízí pro kolo dva volitelné tlumiče stejné délky, ale s různým zdvihem: Lze použít tlumič o délce 230 mm se zdvihem 60 nebo 65 mm, což znamená zdvih zadního kola 165 nebo 178 mm. Kinematika tlumiče Nucleon 16 je optimalizována pro vlastnosti vinuté pružiny. Velmi dobře však fungují i velkoobjemové vzduchové tlumiče. V závislosti na volbě tlumiče lze vpředu použít odpovídající enduro vidlice se zdvihem 160 až 180 mm.

Jak již bylo vysvětleno, konstrukce High-Pivot poskytuje nejlepší podmínky pro rychlé, specifické sjezdové odpružení, které se vyrovnává s kameny a kořeny. High-Pivot je však pouze jedním z prvků kinematiky zadní části. Neméně důležitá je geometrie závěsu tlumičů, proměnlivý průběh, poměr zdvihu a výsledné odpružení. charakteristika. Na začátku zdvihu je tlumič Nucleon vystaven vysokému pákovému poměru 1:3,35, který zajišťuje velmi citlivou odezvu a efektivní využití negativního zdvihu. Na konci zdvihu pak pružina při pákovém poměru 1:3 vytváří o něco větší tlak, aby poskytla dobrou platformu pro šlapání. V polovině zdvihu zůstává progrese zhruba konstantní v širším rozsahu, což poskytuje dostatek použitelného a dobře definovaného zdvihu. Ke konci pak pákový poměr klesá na 1:2,3 - pro progresivní rezervu a ochranu proti vyjetí ze spodní části.

Rozsah nasazení se pohybuje mezi závodním endurem, freeridem a bikeparkem. Kromě toho kolo poskytuje také velmi dobrý všestranný potenciál pro traily a výlety.

Nucleon 16 je navržen jako 29" kolo, ale lze na něm jezdit i jako na mulletovi s 29" kolem vpředu a 27,5" vzadu. Geometrie vychází z konceptu Geolution Trail vyvinutého společností NICOLAI: relativně dlouhý reach, 490 mm ve velikosti M, v kombinaci se strmým úhlem sedla 78,3° zajišťuje sportovní, středovou jízdní pozici a optimální rozložení zátěže mezi přední a zadní kolo. Délka řetězové vzpěry roste s různými velikostmi rámu a zajišťuje tak dobrou rovnováhu. Hlavový úhel 64° je o něco mírnější než u extrémně plochých závodních endur řady NICOLAI G. To umožňuje svižnější ovládání, aniž by to výrazně zhoršilo jízdní stabilitu a chování ve vysokých rychlostech. Nucleon chce být zábavný, rychlý a obratný. Whipy a scruby k tomu patří. Extrémně nízká horní rámová trubka poskytuje dostatek volného prostoru s výškou stojné části 668 mm a vybízí k akčnímu stylu jízdy. Zda půjde o enduro, all-rounder nebo freerider, záleží nakonec na jezdci. S modelem Nucleon 16 budou mít v každém případě všichni příznivci gravitace a rychlosti mimořádně silný základ.

Rámová sada Nucleon 16 se prodává bez pohonu Supre Drive a bez tlumiče EXT Storia. Oba komponenty lze rovněž objednat.

#TOPOLOGY OPTIMIZATION

PODPOROVANÝ DESIGN PRO OPTIMALIZACI ODOLNOSTI, FUNKČNOSTI A HMOTNOSTI.

Při navrhování soustružených a CNC frézovaných dílů používá NICOLAI software FEM (metoda konečných prvků), který lze použít k simulaci zatížení, které bude působit na stopu, aby bylo možné určit optimální tvar (topologii) těchto dílů. Tímto způsobem se zviditelní kritické oblasti konstrukce, které lze zesílit přidáním materiálu, nebo lze ušetřit hmotnost odebráním materiálu z oblastí s nízkým namáháním.

5 VELIKOSTÍ

ADAPTIVNÍ GEOMETRIE A MODIFIKACE V ZÁVISLOSTI NA ZATÍŽENÍ

Většina modelů NICOLAI je nabízena v 5 nebo dokonce v 6 velikostech rámu, od XS do XXL. Zákazníci s výškou od 1,55 do 2,10 m tak mají k dispozici "perfect fit", což je rozsah, který poskytuje jen málo jiných značek. Tabulku velikostí těla a rámu naleznete v podrobných technických listech pro každý model. Sestavení dokonale padnoucího rámu znamená mnohem víc než jen jeho prodloužení pro každou velikost. Nicolai zde zohledňuje různé faktory s ohledem na tělesné proporce a hmotnost jezdce, například přizpůsobení průřezů a tloušťky trubek, upravenou geometrii a zejména nízkou výšku stojiny pro menší velikosti nebo zesílení rámu zohledňující vyšší hmotnost a větší pevnost jezdců s rámem XXL. Poloha sedla, výška a tvar představce, šířka a výška řídítek slouží k doladění geometrie - i když v poměrně omezeném rozsahu.

NICOLAI WELDING TECHNOLOGY

ŘEMESLNÁ A TECHNICKÁ DOKONALOST

Všechny rámy NICOLAI svařuje ručně metodou TIG (wolframový inertní plyn). Speciálně vyškolení svářeči mají dlouholeté zkušenosti, vedoucí svářeč pracuje ve firmě již více než 20 let. Pro každý model a velikost rámu sestavuje NICOLAI přesnou svařovací konstrukci zvanou rámový přípravek. V tomto přípravku jsou sady trubek vyřezaných na CNC přesně sestaveny a upevněny na místě se všemi soustruženými a frézovanými díly rámu, které mají být svařeny. Rámové díly se nejprve spojí jednotlivými bodovými svary v přesně určených bodech v definovaném pořadí a poté se kvůli minimalizaci deformací a napětí svaří v několika průchodech.

7020 ALUMINUM

UDRŽITELNÝ A TRVANLIVÝ, TVOŘÍME Z NĚJ SNY

Všechny rámy NICOLAI jsou vyráběny z leteckého hliníku 7020-T6 a NICOLAI je přesvědčen, že tato slitina je nejlepším materiálem pro konstrukci horských kol. Ve srovnání se slitinou 6061-T6 (AlMg1SiCu), která se běžně používá při konstrukci jízdních kol, má slitina 7020-T6 (AlZn4,5Mg1) přibližně o 30 % vyšší pevnost v tahu a přibližně o 20 % vyšší mez pružnosti. Tam, kde mohou karbonové rámy, v případě přetížení, samovolně selhat, jsou kola NICOLAI vypočtena a navržena tak, aby se v případě přetížení deformovala v bezpečně definované oblasti rámu, což výrazně snižuje riziko vážných nehod a zranění. Hliníkový rám NICOLAI je navržen tak, aby vydržel mnoho let i v náročných závodních podmínkách.

UCHYCENÍ PRO LAHEV

UPEVŇOVACÍ BODY DRŽÁKU NA LÁHEV PRO LÁHVE NA VODU A PŘÍSLUŠENSTVÍ

Přestože mnoho jezdců dnes spoléhá na hydratační nebo bederní vaky, jen málokdo se chce obejít bez možnosti umístění košíku na láhev v předním trojúhelníku. Pro čistý vzhled NABÍZÍ NICOLAI jeho přizpůsobený magnetický držák FIDLOCK. Držák FIDLOCK umožňuje intuitivní uvolnění a zaaretování láhve na vodu v obou směrech i během jízdy, navíc je v rámu zajištěna i při těch nejdivočejších vyjížďkách a nejtvrdších nárazech. Pro další možnosti uchycení, například pro připevnění malých boxů na nářadí, pumpiček nebo brašen, jsou ideální rámové svorky NICOLAI z řady příslušenství.

EXTRA LOVE

PRÁŠKOVÉ LAKOVÁNÍ A ELOXOVÁNÍ BAREV, OBTISKY, PŘIZPŮSOBENÍ, INDIVIDUALIZACE

Díky široké škále barev lze každý rám NICOLAI přizpůsobit podle přání. Ve vlastní továrně na práškové lakování zpracovává společnost NICOLAI více než 50 barev, z nichž každá může být použita ve vysoce lesklém nebo saténovém provedení. Pro každou svařovanou součást rámu je možné zvolit samostatnou barvu. Rámy a komponenty rámu mohou být volitelně eloxovány, a to v černé, bronzové nebo titanové barvě. Rozšířená škála eloxovaných barev je k dispozici pro soustružené nebo frézované díly, jako jsou kliky, krytky ložisek nebo kabelové spony, což umožňuje například barevné sladění s běžnými komponenty. Společnost NICOLAI nabízí také povrchovou úpravu hliníku bez povrchové úpravy jako "surový z výroby". Pokud pak přidáte škálu barev dekorů, počet možností designu je téměř neomezený a jedinečné, individuální kolo na míru je zaručeno.

7020 ALUMINUM

UDRŽITELNÝ A TRVANLIVÝ, TVOŘÍME Z NĚJ SNY

Všechny rámy NICOLAI jsou vyráběny z leteckého hliníku 7020-T6 a NICOLAI je přesvědčen, že tato slitina je nejlepším materiálem pro konstrukci horských kol. Ve srovnání se slitinou 6061-T6 (AlMg1SiCu), která se běžně používá při konstrukci jízdních kol, má slitina 7020-T6 (AlZn4,5Mg1) přibližně o 30 % vyšší pevnost v tahu a přibližně o 20 % vyšší mez pružnosti. Tam, kde mohou karbonové rámy, v případě přetížení, samovolně selhat, jsou kola NICOLAI vypočtena a navržena tak, aby se v případě přetížení deformovala v bezpečně definované oblasti rámu, což výrazně snižuje riziko vážných nehod a zranění. Hliníkový rám NICOLAI je navržen tak, aby vydržel mnoho let i v náročných závodních podmínkách.

Dodací lhůta pro rámy na zakázku je cca 13 týdnů.

Vzhledem k variabilitě konfigurace rámů NICOLAI je nutné přesnou specifikaci odladit telefonicky a emailem!

NUCLEON 16

ZAMĚŘENÍ Enduro | Allmountain | DH
VELIKOSTI S-XXL
ZDVIH TLUMIČE 160 | 180mm
HMOTNOST 3.9 Kg
VELIKOST KOL 29" | 27.5" | Hybrid (29" + 27.5")
ZÁRUKA 5 let
Průměr kol 27.5", 29", mullet (29"/27.5")

Alternativní produkty1