Rám NICOLAI Saturn 11

68 000 Kč
Na objednání (do 13 týdnů)
ks
(0 ks na skladě)
Nicolai bicycles

Kód produktu: N00101 Doprava a platba

MARATONEC

SATURN 11 je velmi silný, přesto obratně lehký. NICOLAI vytvořil lehký a rychlý celoodpružený plnokrevník s modelem Saturn 11. Jeho silné stránky se projeví jak při XC a maratonských sportech, tak při delších horských túrách nebo při lovení domácích trailů po práci. Stále mladá kategorie "Down Country" popisuje zejména lehké, hbité fullíky s XC zaměřením, které díky volnější geometrii a tuhému podvozku skvěle zvládnou rychlé traily a sjezdy. Generální ředitel a zakladatel Kalle Nicolai to však nevnímá ani tak jako nový trend, jako spíše jako nové pojmenování něčeho známého: "Minimálně od revize v roce 2016 je Saturn kolo, které stoprocentně zapadá do kategorie down country. Vždy jsme to komunikovali, jen nám v roce 2016 chyběl tento chytlavý hashtag."

Model SATURN 11 kombinuje důmyslnou lehkou konstrukci s vysoce výkonným podvozkem, pružnou a tuhou konstrukcí a moderní geometrií. Pro konstrukci rámu byla zvolena sada vícedrážkových trubek. Všechny frézované díly byly důmyslně optimalizovány z hlediska zatížení a hmotnosti. Lákadlem pro oči a srdcem modelu Saturn 11 je objemná CNC obráběná kyvná vidlice. Tento 180g filigrán je lehký šperk navržený pomocí optimalizace FEM; je vyfrézován ze speciálně vyrobeného vysokopevnostního hliníkového výlisku, aby se minimalizoval strojní odpad na cestě do finální podoby.

#TOPOLOGY OPTIMIZATION

PODPOROVANÝ DESIGN PRO OPTIMALIZACI ODOLNOSTI, FUNKČNOSTI A HMOTNOSTI.

Při navrhování soustružených a CNC frézovaných dílů používá NICOLAI software FEM (metoda konečných prvků), který lze použít k simulaci zatížení, které bude působit na stopu, aby bylo možné určit optimální tvar (topologii) těchto dílů. Tímto způsobem se zviditelní kritické oblasti konstrukce, které lze zesílit přidáním materiálu, nebo lze ušetřit hmotnost odebráním materiálu z oblastí s nízkým namáháním.

HORST-LINK

ZADNÍ ČTYŘPRVKOVÉ ZAVĚŠENÍ S OPTIMALIZOVANÝM POHONEM A NEUTRÁLNÍM BRZDĚNÍM.

Systémy odpružení sledují cíl spojit konkurenceschopný výkon a maximální zábavu na trati, stejně jako vysokou účinnost šlapání díky kinematickému oddělení pohybu jezdce od práce odpružení. Z tohoto důvodu navrhuje NICOLAI jeho zadní čtyřčepové trojúhelníky podle osvědčeného a nadčasového principu "Horst-Link". Horstův článek popisuje otočný bod, který se nachází na konci řetězové vzpěry a těsně před zadní nápravou a který působí proti zkracování rozvoru při kompresi. Díky dlouholetým závodním zkušenostem a s pomocí simulačního softwaru se výrobci podařilo technologii Horst-Link na kolech NICOLAI dále optimalizovat a zdokonalit. To výrobci umožnilo zejména výrazně zlepšit protismykové (šlapací) vlastnosti odpružení.

5 VELIKOSTÍ

ADAPTIVNÍ GEOMETRIE A MODIFIKACE V ZÁVISLOSTI NA ZATÍŽENÍ

Většina modelů NICOLAI je nabízena v 5 nebo dokonce v 6 velikostech rámu, od XS do XXL. Zákazníci s výškou od 1,55 do 2,10 m tak mají k dispozici "perfect fit", což je rozsah, který poskytuje jen málo jiných značek. Tabulku velikostí těla a rámu naleznete v podrobných technických listech pro každý model. Sestavení dokonale padnoucího rámu znamená mnohem víc než jen jeho prodloužení pro každou velikost. Nicolai zde zohledňuje různé faktory s ohledem na tělesné proporce a hmotnost jezdce, například přizpůsobení průřezů a tloušťky trubek, upravenou geometrii a zejména nízkou výšku stojiny pro menší velikosti nebo zesílení rámu zohledňující vyšší hmotnost a větší pevnost jezdců s rámem XXL. Poloha sedla, výška a tvar představce, šířka a výška řídítek slouží k doladění geometrie - i když v poměrně omezeném rozsahu.

NICOLAI WELDING TECHNOLOGY

ŘEMESLNÁ A TECHNICKÁ DOKONALOST

Všechny rámy NICOLAI svařuje ručně metodou TIG (wolframový inertní plyn). Speciálně vyškolení svářeči mají dlouholeté zkušenosti, vedoucí svářeč pracuje ve firmě již více než 20 let. Pro každý model a velikost rámu sestavuje NICOLAI přesnou svařovací konstrukci zvanou rámový přípravek. V tomto přípravku jsou sady trubek vyřezaných na CNC přesně sestaveny a upevněny na místě se všemi soustruženými a frézovanými díly rámu, které mají být svařeny. Rámové díly se nejprve spojí jednotlivými bodovými svary v přesně určených bodech v definovaném pořadí a poté se kvůli minimalizaci deformací a napětí svaří v několika průchodech.

7020 ALUMINUM

UDRŽITELNÝ A TRVANLIVÝ, TVOŘÍME Z NĚJ SNY

Všechny rámy NICOLAI jsou vyráběny z leteckého hliníku 7020-T6 a NICOLAI je přesvědčen, že tato slitina je nejlepším materiálem pro konstrukci horských kol. Ve srovnání se slitinou 6061-T6 (AlMg1SiCu), která se běžně používá při konstrukci jízdních kol, má slitina 7020-T6 (AlZn4,5Mg1) přibližně o 30 % vyšší pevnost v tahu a přibližně o 20 % vyšší mez pružnosti. Tam, kde mohou karbonové rámy, v případě přetížení, samovolně selhat, jsou kola NICOLAI vypočtena a navržena tak, aby se v případě přetížení deformovala v bezpečně definované oblasti rámu, což výrazně snižuje riziko vážných nehod a zranění. Hliníkový rám NICOLAI je navržen tak, aby vydržel mnoho let i v náročných závodních podmínkách.

UCHYCENÍ PRO LAHEV

UPEVŇOVACÍ BODY DRŽÁKU NA LÁHEV PRO LÁHVE NA VODU A PŘÍSLUŠENSTVÍ

Přestože mnoho jezdců dnes spoléhá na hydratační nebo bederní vaky, jen málokdo se chce obejít bez možnosti umístění košíku na láhev v předním trojúhelníku. Pro čistý vzhled NABÍZÍ NICOLAI jeho přizpůsobený magnetický držák FIDLOCK. Držák FIDLOCK umožňuje intuitivní uvolnění a zaaretování láhve na vodu v obou směrech i během jízdy, navíc je v rámu zajištěna i při těch nejdivočejších vyjížďkách a nejtvrdších nárazech. Pro další možnosti uchycení, například pro připevnění malých boxů na nářadí, pumpiček nebo brašen, jsou ideální rámové svorky NICOLAI z řady příslušenství.

EXTRA LOVE

PRÁŠKOVÉ LAKOVÁNÍ A ELOXOVÁNÍ BAREV, OBTISKY, PŘIZPŮSOBENÍ, INDIVIDUALIZACE

Díky široké škále barev lze každý rám NICOLAI přizpůsobit podle přání. Ve vlastní továrně na práškové lakování zpracovává společnost NICOLAI více než 50 barev, z nichž každá může být použita ve vysoce lesklém nebo saténovém provedení. Pro každou svařovanou součást rámu je možné zvolit samostatnou barvu. Rámy a komponenty rámu mohou být volitelně eloxovány, a to v černé, bronzové nebo titanové barvě. Rozšířená škála eloxovaných barev je k dispozici pro soustružené nebo frézované díly, jako jsou kliky, krytky ložisek nebo kabelové spony, což umožňuje například barevné sladění s běžnými komponenty. Společnost NICOLAI nabízí také povrchovou úpravu hliníku bez povrchové úpravy jako "surový z výroby". Pokud pak přidáte škálu barev dekorů, počet možností designu je téměř neomezený a jedinečné, individuální kolo na míru je zaručeno.

7020 ALUMINUM

UDRŽITELNÝ A TRVANLIVÝ, TVOŘÍME Z NĚJ SNY

Všechny rámy NICOLAI jsou vyráběny z leteckého hliníku 7020-T6 a NICOLAI je přesvědčen, že tato slitina je nejlepším materiálem pro konstrukci horských kol. Ve srovnání se slitinou 6061-T6 (AlMg1SiCu), která se běžně používá při konstrukci jízdních kol, má slitina 7020-T6 (AlZn4,5Mg1) přibližně o 30 % vyšší pevnost v tahu a přibližně o 20 % vyšší mez pružnosti. Tam, kde mohou karbonové rámy, v případě přetížení, samovolně selhat, jsou kola NICOLAI vypočtena a navržena tak, aby se v případě přetížení deformovala v bezpečně definované oblasti rámu, což výrazně snižuje riziko vážných nehod a zranění. Hliníkový rám NICOLAI je navržen tak, aby vydržel mnoho let i v náročných závodních podmínkách.

Dodací lhůta pro rámy na zakázku je cca 13 týdnů.

Vzhledem k variabilitě konfigurace rámů NICOLAI je nutné přesnou specifikaci odladit telefonicky a emailem!

SATURN 11

ZAMĚŘENÍ XC - Maraton | Trail | Allmountain
VELIKOSTI S-XXL
ZDVIH TLUMIČE 105 mm
HMOTNOST 2.95 Kg (velikost M) s tlumičem
VELIKOST KOL 29"
ZÁRUKA 5 let
Průměr kol 29"